התחבר | משתמש חדש | אורח/ת | מעקב הזמנות | יצירת קשר
לוגו דני ספרים
שירות ומכירות
02-6248293 
(0)
  • תעתועי האקראיות - נסים ניקולס טאלב

תעתועי האקראיות - נסים ניקולס טאלב

מק"ט מוצר: 036200034385
יש מעט מאוד ספרי כלכלה שהפכו לספרי פולחן. תעתועי האקראיות הוא כזה. הספר יצא לאור בהוצאה קטנה, ומפה לאוזן הפך לשיחת היום בוול סטריט, בסיטי של לונדון וברחבי העולם, ובתוך זמן קצר היה לרב מכר. תעתועי האקראיות הוא אחד הספרים הכלכליים המשפיעים ביותר בחמישים השנים האחרונות.

תעתועי האקראיות עוסק באחת התופעות החידתיות ביותר בחיינו - המזל. וליתר דיוק: איך אנחנו מבינים את המזל ומתמודדים איתו בחיים, וגם בעסקים. טאלב מראה לנו כיצד האקראיות, או המזל, נתפסים בטעות על ידינו כמיומנות או כמומחיות. התופעה נפוצה בכל תחומי החיים, מספורט ועד מדע, אבל היא בולטת (והרסנית) במיוחד בעסקים, ובשוקי ההון בפרט.

טאלב מנתח שלל דוגמאות ומפגיש אותנו עם דמויות שונות ודי משונות, אשר הבינו, בדרכן, את חשיבות האקראיות. אנשים כקרל פופר הפילוסוף, יוגי ברה שחקן הבייסבול האגדי, המיליארד הנודע ג´ורג´ סורוס, ועוד.

טאלב מציג בתעתועי האקראיות בפעם הראשונה את הברבור השחור, מונח המככב היום בכל דיון על הטלטלות בשוקי הכספים. ברבור שחור הוא אירוע נדיר, בלתי צפוי, שטורף את כל הקלפים והתחזיות ומשנה את חיינו לבלי היכר. אסון התאומים הוא ברבור שחור. מלחמת לבנון השנייה היא ברבור שחור. גוגל היא ברבור שחור (חיובי) המשבר הפיננסי העולמי של 2008 גם הוא ברבור שחור. וברור שלאחר הופעתו של ברבור השחור, מיד קמים ה"מומחים" ומספרים לנו שהוא היה צפוי, וקל עכשיו להסבירו... מדוע אנחנו כל כך מופתעים מהופעתו של ברבור שחור? האם ניתן להתכונן ולהתגונן מפני ברבורים שכאלה? ואולי אפשר להשתמש בהם לתועלתנו?
מחבר/ת נסים ניקולס טאלב
מק"ט מוצר 036200034385
שם יצרן ידיעות ספרים
זמן אספקה 4-8 ימי עסקים